vår lilla prins

åhh stackars jack.. när jag kom hem från affären så sa robban till mig.. Tycker du inte att jack ser konstig ut?! svullen i ansiktet och dreggar massor.. jo sa jag och började titta i munnen på honom.
Då är han helt varig i hela överkäken.. (innan han fick tänder så gjorde han en riktig face down rakt ner i golvet, så när tanden väl kom upp så var den blå/lila. Vi har vart hos tandläkaren och fått den röntgad. Och svaret vi fick var att hålla koll.) Inte så konstigt att vi inte fått borsta tänderna de senste dagarna.. Han har skrikigt för fulla muggar. Sen igår fick jag inte ens torka av munnen på han.. Så nu har vi fått en akuttid hos tandläkaren. Jag ringde mamma som slutar halv 4 idag och frågade om hon kunde följa med.. För när robban åkte till jobbet så har magen gjort revollt och huvudvärken kommer smygandes.. 
Hua vad ska dom göra med min lilla kille..?! han får nog penecillin, men dom ska peta i munnen på honom, antagligen, och mitt hjärta kommer gå sönder.. Inte nog med att han har haft körigt med magen och inte kunnat äta, det här oxå..
Han är pigg i övrigt, pratar, leker och äter sånt som är kallt. Han har fått vindruvor och yoghurt.. det äter han men inget annat.. =( så klart att det gör ont med varm mat..
 
kommer dom att dra ut tanden? det är ju en mjölktand som tur är.. men han måste ju kunna äta och borta tänder..
åhh är så förvirrad..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0