Sep. 18, 2012

Ligger i sängen och ska till och sova.. Funderar över gårdagenHua.. vilken dag det var.. Orolig, förtvivlad, förvirrad, chockad och glädje..

Jag sov endast 4 timmar natten innan jack's operation.. Orolig, vände och vred på mig och huvudvärken kom smygandes av sömnbristen.. Klockan ringde 5, jag tog mig upp och tog en lång dusch.. Blev rätt så pigg.. Packade iordning jack's väska och åt frukost.. Robban väckte Jack strax innan 6.. In i duschen med prinsen.. Duscha med spec tvål och schampoo.. Hua, han grina och grina.. :( men det övergick till lek och skratt.. På med nya kläder och så packade vi in oss i bilen, mot sjukhuset.. Kl 6.45 skrev vi in oss.. Fick info om hur op skulle gå till.. Blev förtvivlad när vi fick reda på att att det skulle ta ca 2 timmar, inte 15-30 min som dom sa innan.. Hjälp..!

Vi fick komma in på ett rum.. Massor av leksaker fanns det och personalen var super.. Tummen upp..!
När det var dax för att gå till kirurgen så kom ångesten, för ett ögonblick försvann den i all lek.. Jag fick klä på mig fina streila kläder, rock, mössa och skoskydd.. Med Jack i famnen gick vi in i op salen. Dom förklarade vad som skulle hända.. Jack fick i sig sömnmedlet och på ett ögonblick hade jag min prins livlös i famnen.. Jag förstog inte vad som hände, det gick så fort.. Dom tog han ifrån mig och la han på opbordet.. Jag fick lämna salen med klumpen i magen.. Mötte upp Robban och vi kramades hårt.. Hua sån ångest jag hade..

Jaha vad ska vi göra nu?! Vi gick till kiosken och Robban åt frukost.. Och sen då? Vi knallade runt på sjukhuset och sen satte vi oss vid stora entrén.. Iväntan på samtalet att han var klar.. Vid 10 Ringde det efterlängtat.. Vi gick till UVA och fick se prinsen uppkopplad till monitorer och syrgas..
Det tog flera timmar innan Jack ville vakna.. Så där satt vi.. Men när han tillslut öppnade sina fina blå ögon så var både jag och Robban lättade.. :)
Han var så klart öm och ville ogärna röra på sig.. Välling åt han glatt.. ( han hade inte ätit sen kvällen innan kl 20..)
Smörgåsrån och drack vatten.. Innan vi fick åka hem så var han tvungen att kissa.. Men inget kiss kom.. Dom gjorde ultraljud och sa att det som finns måste ut.. Så vi blev skickade till barnavdelningen, för att leka.. Leka sig fram kisset.. Vilken tur att vi bytte miljö, till en roligare och lite mer lättsam avdelning.. Då kom kisset.. Skönt nu får vi åka hem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0