Nygammal

Flyttade ut mitt gamla pottskåp till hallen.. Tidigare har det stått i gästrummet och agerat lagringsplats.. Men tänkte ge det en chans i hallen.. =)
När jag var liten så hade jag det här fina skåpet som nattduksbord.. Från början kommer det i från Grand Hotel Saltsjöbaden i Stockholm. Jag tror att mamma har köpte det på en auktion. Det står både rumsrummer och Satlsjöbadens stämpel under.. Kul att ha kvar, och jag kommer aldrig att göra mig av med den.. En äkta marmor skiva på så den är tung som ett as, för att vara en så liten möbel..
Vet inte riktigt vad jag ska ha på den, men nu tillsvidare då hamna en orkidé och en gamal liten Mora klocka.. Klockan är från våran sommarstuga. Och jag tror att antingen så är det från morfars eller mormors släkt.. Jag tycker iaf att den är fin =)
Under så ligger det nu 3 gamla biblar (jätte gamla, och härstammar från Gävle trakten, årtalen i dom är allt från 1903-1909) och en psalmbok.. Inte för att jag är religiös på nått sett, men tyckte förr att det var en snygg detalj.. Men ska sälja böckerna, då de inte passar in här..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0